وی با اشاره به اینکه این تخفیفات شامل عوارض و هزینه های وارده بر کشتی، هزینههای انبارداری و باربری کالا می شود، تصریح کرد: در زمان حاضر بستر مناسب بهره گیری تجار و صاحبان کالا از مزایای قانون تبدیل بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد فراهم شده است. لذا مسئولان این اداره کل و منطقه آزاد در حال ایجاد فرآیندی برای هم افزایی و تقریب بیشتر در افزایش بهرهگیری ذینفعان از این مزایا هستند.
وی ادامه داد: مطمئنا هدف مشترک مدیران تسهیل و تسریع جریان ورود خروج کالا، کاهش هزینههای سرمایهگذاری و از همه مهمتر رضایتمندی مشتریان و ذینفعان بندری و اقتصادی خواهد بود که برآیند همه بسترهای نرمافزاری، فرآیندی و سختافزاری توسعه منطقه و بهرهمندی مردم از امکانات موجود خواهد بود. لذا هیچ اختلافی در حاکمیت و اجرای امور تخصصی وجود ندارد.
آقایی تصریح کرد: میانگین تخفیف 70 درصدی در همه ردیفهای حقوق و عوارض بندری وارد بر کشتی های کانتینری در صورت ایجاد خط منظم کشتیرانی، تخفیف حداقل 30 درصد در هزینه های تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور از جمله مزایای انتخاب این بندر برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی است.
وی اذعان کرد: تخفیف 75 درصدی در انبارداری کانتینرهای وارداتی و 85 درصد در انبارداری کانتینرهای صادراتی، تخفیف 30 درصدی در هزینه باربری و انبارداری وارده بر کالاهای غیر کانتینری نسبت به سایر بنادر کشور از دیگر مزایای این بندر استراتژیک است.
انتهای پیام/